10 MINUTE PHOTO CHALLENGE / INSPIRASJON

Jeg tenkte bare å dele noen youtubevideoer som jeg syntes var underholdende. Det er fotografen og youtuberern Jordan Matter som har noe som han kaller “10 minute photo challenge.” Der skal han ta flest mulig blinkskudd på 10 minutter. Og han har med seg ulike dansere og akrobater/gymnastics til å posere.. (som er litt mer tøyelige og elegante enn de fleste av oss..)

Det hadde vært veldig artig å lage seg en egen “10 minute challenge”- versjon her på bloggen en gang.. Enten å ha det selv, eller som en felles utfordring dersom andre ville vært med. Jeg tenkte da å ha det på ett litt mer behagelig nivå enn videoene under altså, hehe. – En utfordring med å prøve å finne x antall fine motiver på ti minutter.

Men enn så lenge..nå som ingen sikkert ønsker å røre like mye ved alt på offentlige steder. Her er litt inspirasjon og lett underholdning;

Det er så kjekt å være kreativ med foto, så jeg får nesten litt kreative abstinenser av å se på videoene;

Photoshoot i butikken;

Jeg likte bildene tatt midt i veien;

Var det noen av bildene i videoene du syntes var tøffe?

Ha en fin kveld! <3

40 TING DU KAN GJØRE ALENE HJEMME ” I KARANTENE.”

Jeg ser at flere skriver at de ikke vet hva de skal finne på i karantene.. Og ettersom jeg har “svart belte” i å være mye hjemme alene og å prøve å være kreativ rundt dette, så tenkte jeg å dele noen tips;

  • Les en god bok
  • Sorter i bildene dine i mapper på pcen.
  • Start en blogg (kan blant annet gjøres på nouw.com eller miniblogg.no)
  • Ta en treningsøkt hjemme med situps, styrke og tøying.
  • Begynn å skrive en bok, enten det er fiction eller selvbiografi.
  • Finn frem tegnesakene, og tegn katten.
  • Ta på en knæsj negkelakk på tærne- man må bare bli i bedre humør. 😉
  • Finn frem noen gamle klær du ikke bruker lenger, klipp dem opp, og lag redesign av dem.
  • Lær deg å spille ett instrument du har hjemme- via youtube.
  • Hvis du kan noen akkorder. Finn frem gitaren og komponer en sang.

  • Spill dataspill. Anbefaler spillene homescapes og gardenshapes for hyggelig, lett avkobling om du er stresset.
  • Lag en humoristisk tegneseriestripe der hovedpersonene er folk du kjenner.
  • Lag ett godt hjemmelaget bursdagskort til noen du kjenner som snart har bursdag.
  • Gå på youtube å søk på sminkevideoer- og prøv det ut noen av tipsene selv etterpå.
  • Fotografer noen selvportrett hjemme ved hjelp av selvutløser.
  • Lær deg photoshop og å redigere bildene dine bedre.
  • Ha en foto-challenge. Se om du klarer finne 10 fine motiver på 10 minutter ute i hagen eller inne i huset.

  • Rydd i klesskapet ditt.
  • Vask kjøkkenskuffer og skap
  • Rydd i roteskuffen din (Jeg vet du har en 😉 )
  • Gå over bokhyllen din, slik at den ser smashing ut for øynene.
  • Farg håret ditt selv hjemme, og “bli ny.”
  • Ring eller videochat med noen du er glad i.
  • Kommenter og gi likes på innlegg på facebook, messanger og blogg.
  • Send en melding på messanger til en du ikke har pratet med på lenge.
  • Finn frem letteret og mal din egen kunst til stua. Det kan være helt abstrakt kunst, og velg farger som kler fargene i stuen din og interiøret.

  • Bak boller og eller lag makroner. (Bak gjerne litt ekstra å ha i frysen.) Jeg ble inspirert til å prøve makroner en dag etter å lest dette innlegget hos bloggeren annebe.
  • Mal stua i en ny farge.
  • Løs kryssord
  • Syng karaoke i stua. Det er lov å guffe opp musikken, synge høyt og akkuratt de sangene man vil når man er alene hjemme. Finnes karaokeversjoner av de fleste sangene.
  • Du kan strikke, eller hekle.
  • Ta en egenpleiedag, shave, fiks bryn, pleie hud, hår og negler.
  • Begynn å vlogge på youtube, eller opprett tik tok.
  • Spray noen gamle sko med gullspray bare på gøy, eller lakker finskoene blanke.

  • Ha hjemmekino med popcorn. Eller kos deg med tv, film eller en god serie.
  • Søk på matoppskrifter, på google og skriv en handleliste på hvilke matvarer du trenger på butikken neste gang. Slik kan det bli en helt ny middagsrett på menyen man aldri har smakt før. Eller en ny bakst til kaffien. 🙂
  • Dersom du kan sy- kanskje du har noen klær som ikke sitter så godt lenger som du kan sy litt mer tilpasset din kropp.
  • Lær om mer om din egen kroppstype og å bli bevisst hvilke klær som kler deg ekstra godt. For eksempel gjennom Kibbe body types.
  • Lag en ny hårfrisyre på håret- her kan youtube igjen være til inspirasjon, og pinterest.
  • Hør på podcaster. Jeg anbefaler nå “God bedring” med Cecilie Kåss Furuseth om karantene, og ellers vet dere faste kanskje at jeg personlig elsker lørdsgsrådet. 🙂 Begge de podcastene er gratis og ligger på nrk radio.

 

Klemmer til alle! 

Fikk du noen tips?

Foto; Pixabay

Cafeen det glade hjørnet i midlertidig lokale!

Som flere sikkert har fått med seg så kom det beskjed om at bloggcafeen “Det glade hjørnet” desverre måtte holdes stengt idag fordi den fine verten var blitt syk. (Innlegg her)

Jeg tenker at selv om vi alle fint klarer å vente noen dager på at kaffen åpner igjen, så kan det være godt å ha en bloggkafe å sosialisere seg på for tiden. Så jeg skrev til Frodith at jeg gjerne kunne være vikar å låse opp på kafeen idag om hun ville.

Jeg vil tro at det kanskje ikke kommer like mange mennesker som det pleier, ettersom dette er ett (for mange) ukjent lokale. Og det begynner å bli sent på dag. Men jeg ville bare si at for de som vil, så er de hjertelig velkommen til brus og kake! Jeg vil veldig gjerne høre hva positivt og kjekt dere har opplevd idag. Og ellers så åpner nok “Den glade kaffe” veldig snart opp i sitt vanlige, fine lokale med den flotte verten med det røde håret håper jeg.

Har du gjort noe kjekt idag?

Jeg har danset idag, kost meg med en brus, og funnet noen veldig inspirerende fotoutfordring-videoer på youtube. 🙂

Hvordan gikk hjemme -dansetreningen?

Da var jeg nydusjet etter trening, jeg drikker cola og c vitamin, og jeg har fått på en litt tykk søt strikkegenser med reinsdyr. Jeg prøver å ikke fryse.

Klarte jeg å fullføre treningsøkten idag?

Ja, det gjorde jeg. Og jeg hadde klokkealarm på, slik at jeg visste når det hadde gått 20 minutter.

Var 20 minutter passe lengde på treningsøkten?

20 minutter var egentlig lenge nok å trene. Nok til å akkuratt havne i dusjen etterpå, men samtidig tror jeg ikke jeg tøyde strikken for langt. Men mulig 15 minutter hadde vært passe nok også. Jeg kunne nok holdt på lenger, men jeg er glad jeg stoppet og jeg kjenner at jeg er sliten.

Dette med hvor mye og lenge jeg skal trene må jeg bare se ann dag for dag. Og 20 minutter trening til dagen er bare ett utgangspunkt å gå etter i starten.

Hvilke øvelser gjorde jeg?

Jeg gjorde vel mange standard ballettøvelser, blant annet litt øvelser med pliè og relevè (som er å løfte hælen fra bakken), pointe og flex, ulike posisjoner med føtter og armer, hopp i 1 og 2 posisjon. Passè og grand battements m.m. Hvis det gav mening..

Jeg prøvde også på noen piruetteøvelser.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å starte med så tidlig med det, men jeg fikk bare så lyst, hehe. Jeg trenger likevel å jobbe mye med basic teknikk først, og bygge opp styrke i leggene og bli stødigere i senter. Men jeg hadde trodd det skulle gå enda dårligere enn det gjorde.

Ellers tøyde jeg litt, og når jeg gjorde litt “bøy, tøy og strekk” var det mye knekk, knekk i ryggen. (Sånn var det virkelig ikke før.) Jeg har nok mange knuter i ryggen av lite bevegelse og mye stress over tid, så håper kroppen blir glad.

Tanker etter dagens treningsøkt om hva som bør jobbes med?

Ja, målet er mest å prøve å kose meg med dette, og å få opp kondisjon, smidighet og å bevege kroppen. Men hvis vi prater om “teknisk,” så har jeg en legg som er mye sterkere enn den andre, og en “favorittside”. Jeg tror det er vanlig å like høyre eller venstre siden best (og ikke like begge sider like mye.) Men jeg ble fortalt en gang at jeg hadde noe slikt som en “skjev muskel” eller kanskje rettere sagt en skjevtrent en (svakere og mindre trent i deler av muskelen) i det ene benet, og det har jeg aldri fått trent ordentlig opp. Så med andre ord krever det mye mer å trene opp den foten enn den andre, og blant annet mye relevèøvelser tenker jeg må til. Ellers så blir det nødvendig å jobbe med center og linjer.. og det meste, haha.

Jeg tror ikke jeg kommer til å oppdatere hver dag om min trening. Men mulig jeg prøver å oppdaterer minst en gang i uka de to neste ukene. Mest for min egen motivasjon, men forhåpentligvis kan noen andre bli inspirert til å trene og bevege seg litt hjemme. Men vi får se hvordan dette går..

Xoxo

TING JEG VURDERER Å GJØRE HJEMME DENNE UKA..

FIKSE ØYENBRYNA..

Jeg har ikke fikset øyenbryna mine på lenge, så der har jeg ett lite prosjekt,.:-) Og på youtube har jeg funnet mye inspirasjon som tips som jeg har lyst å prøve ut. (Men jeg vet at jeg idealistisk sett burde hatt bedre lys på badet, men jeg får prøve..) Youtubevideoen i dette innlegge la jeg ikke ved her fordi det var verdens beste bryn- video. Men jeg såg den idag og jeg syntes eyelineren og looken var artig. Jeg er jo veldig Audrey Hepburn fan, og jeg vet ikke hvorfor jeg fikk pittelitt Hepburn feeling av henne (for Hepburn hadde hverken like øyenbryn eller øyeliner så det gir ikke helt mening, men men) Artig med sminkevideoer!

SPILLE ONLINE SJAKK

Jeg vurderer å spille litt sjakk igjen på internett, så bare å si fra om noen vil spille online. Men jeg advarer om at jeg ikke er veldig god, hehe. (Nybegynner pluss nivå) Det er likevel ett interessant spill, og øvelse gjør mester.

DANSE SOM HJEMMETRENING

Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg har planlagt å ha dansetrening hjemme daglig de neste to ukene. Minimum 20 minutter oppvarmning, øvelser og tøyiing (de dagene som jeg evt ikke er ute på tur) 🙂

PLANTE TOMATER

Jeg har cherrytomter i hus, og alt som skal til for å så noen tomatfrø hjemme. Så jeg tenkte at iløpet av de neste ukene ønsker jeg å ha ett lite planteprosjekt. Tror dere (med mer erfaring enn meg) at det er litt tidlig å starte enda?

STRIKKE

Jeg holder på med flere strikkeprosjekter. Deriblant å strikke babyselvuvotter, (bildene over) og jeg er er nesten ferdig med en strikkekjole uten oppskrift. Jeg mangler bare monteringen, å feste tråder, og eventuelt å sy på knapper. (Men jeg har klart å miste nåla jeg skulle feste trådene med, så håper jeg finner den..).

LASTE NED ETT NYTT DATASPILL

Jeg tenkte å finne ett nytt dataspill å laste ned..

SE FILM

Jeg er veldig glad i å se film, sålenge man finner en man liker. 🙂 Og hvorfor ikke ha litt “hjemmekino?” Jeg skal bruke streamingene viaplay og netflix.

Hva er dine sysler denne uka?

Gjett hvilken hobby jeg skal ta opp igjen?

Det sies at ett godt tips i denne tiden kan være å begynne med en helt ny hobby, eller å ta opp en gammel hobby. Så kan dere gjette hvilken hobby jeg skal begynne med? For det er kanskje ikke så innlysende å starte med det hjemme alene..

Jeg leste en artikkel (her) om en gammel mann som begynte på ballett, og da ble jeg inspirert og jeg ble minnet på den “gamle hobbyen min”.

Ja, eller egentlig har jeg kanskje aldri sett på det som en hobby, men mer som en del av yrkesvalget mitt. Men selv om jeg startet litt påtvinget (hehe), så ble jeg så utrolig glad i dans!!

Jeg startet ikke å danse før jeg var voksen. (Ung voksen). Og det er kanskje litt uvanlig å begynne så sent når man da begynte å trene så mye som jeg gjorde. Men jeg begynte å ta dansetimer for å komme inn på en musikalskole. (For selv om min greie var sang, så måtte jeg danse godt nok til å komme gjennom to autitioner) Og deretter ble det mye hard dansetrening på skolen, og jeg fortsatte å ta kveldstimer i dans og trene frem til jeg klarte å gå på en stor smell å bli syk..

Den siste danseaudition jeg var på, det var på det Kongelige teater i københavn. Jeg holdt på å bli utredet for ME på den tiden, men nektet å gi opp drømmen min. (Jeg hadde nok ikke ME tror jeg, men tok ca to år før jeg fungerte mer normalt slik) På denne danseaution prøvde jeg å presse kroppen selv om den var sliten, men så sviktet bena under meg når jeg var på audtion, så jeg plutselig ikke klarte å stå på de.. Så den autionen kom jeg naturligvis ikke videre på, og jeg endte på gulvet på ett annet rom med en annen autiondeltaker som trøstet og strøk meg over håret.

Noen måneder etter den episoden flyttet jeg tilbake til vestlandet, og da sluttet jeg nesten å danse. Det er ikke samme tilbud for dans for voksne på små steder, og jeg ble noen år senere “mer hemmet i livet” frem til nå.

En god danser var jeg aldri. Men jeg har danset i forestillinger (og utrolig nok fått betalt for det, hehe) og jeg har blitt spurt om å undervise i dans. Men eg takket nei til å være danselærer i kulturskolen når jeg fikk tilbud.(Blant annet fordi jeg ville brukt så mye mer tid på å planlegge undervisning enn ved å takke ja til sangelever som jeg var sterkere i. Og jeg følte jeg ønsket å jobbe mer med egne ferdigheter først.) Men jeg har måttet lage koreografier som lærer, så man kommer seg aldri bort ifra at noen “Men du har jo utdanning i dans”, hehe.

Men selv om jeg ikke er en god danser, og ikke har danset på år og dag nå, så har dans vært noe av det jeg har savnet mest å holde på med de siste åra. Jeg vet at jeg kan bli en mye bedre danser- fordi det handler om å trene og trene. Men hadde det betydd dersom jeg aldri ble god? Og hadde det betydd noe om jeg (i verste fall) aldri fikk brukt for det i jobbsammenheng igjen?

Hva med å KUN danse for egen glede og treningen det gir?

Jeg startet å se litt ballettvideoer og ble veldig gira “Jeg skulle jammen  meg starte å trene ballet hjemme!”

Jeg har lenge hatt mål om å gå tur og trene hver. Men ettersom det målet med ut på tur daglig har vært vanskelig nå, og jeg ikke har fått det til (jeg har ikke gitt opp det målet heller), så tenkte jeg å begynne med daglig innetrening. For jeg beveger meg så lite. Så jeg begynte litt i helgen. 🙂

Jeg har funnet ut at ballett er akkutt det jeg trengte. For mange avskapnings og pustevideoer har ikke hjulpet meg så mye med stress og pust. Men når jeg startet på oppvarming og øvelser i dans, så kom jeg automatisk inn i en god gammel innøvd pusterytme når jeg gjorde når jeg danset før.

Jeg er litt støl i høyre leggen etter relevéene idag, så jeg hadde nesten glemt hvor støl man blir dagen etter.. Men jeg skal ta en ny økt idag. 😀

Så dette blir min nye hobby. Og det er supert både for kondisjon, styrke, og smidighet. Og jeg skal også starte med litt daglig tøyiing.

Målet jeg vurderte på 1 times dansetrening daglig tror blir litt for høyt, så jeg starter med ca 20 minutters trening per dag.  Og om jeg blir giret kan jeg ta lenger økter, tato økter, eller jeg kan dele opp økten “om jeg ikke har dagen”..:-) Men fra idag og i 2 uker fremover er det 20 minutt ballettøvelser på timeplanen de dagene jeg ikke går tur ut! 🙂

Har du danset før?

Noen som joiner meg?

TRENGER DU EN FILM Å KOBLE UT MED? A SIMPLE FAVOR.

I går var tiden for å aktivere Viaplay igjen. For youtube ble plutselig så fult av videoanbefalinger som var litt stressende, så jeg følte at jeg måtte ha ett fristed med fult avbrekk og litt hyggeligere innhold.. Jeg visste dessuten at Viaplay hadde lagt ut alle tre Bridget Jones filmene.

Jeg startet derfor å se Bridget Jones igår kveld, men selv om jeg syntest det var morsomt så klarte jeg ikke fokusere helt og falt ut i egne tanker. Så jeg byttet film, og prøvde isteden en film som het “A simple favor” Og den fungerte perfekt! Så jeg tenkte å anbefale den! 🙂

Filmen handler om vloggeren Stephenie som blir kjent med den meget rare og mystiske Emilie. Stephenie er av det naive slaget og hun hjelper gjerne Emilie ut som barnevakt, og virker til å tro de er bestevenner.

En dag Stephenie sier ja til å være barnevakt kommer aldri Emily å henter ungen, og hun blir etterhvert meldt savnet.

Jeg skal ikke røpe så mye mer, men Stephenie tar saken i egne hender om å prøve å løse mysteriet.

Det er endel film- manipulasjon på om det er Emily eller hennes mann som er ” the bad guy”,  og jeg fikk egentlig litt thrillerfølelse med mye komikk underliggende. Filmen klarte  å fange fokuset mitt, for det var flere twists og overraskelser. Så slik fikk jeg avbrekk fra stress en stund, og tenkte bare å anbefale filmen til andre som trenger litt avkobling. Anna Kendrick synest jeg er litt søt skuspiller. Men filmen var som sagt litt psyko også, hehe.

 

HAR DU SETT A SIMPLE FAVOR?

Jeg skal prøve å bli med på gåskolen idag!

Foto; Pixabay

God morgen!

Halsen kjennes bedre, noe jeg er veldig glad for. Og målet mitt denne uka er å begynne å trene litt! Og det er ett STORT skritt. Ja jeg begynner idag og jeg tenkte rett og slett å så smått prøve å bli med på gåskolen til solliv, eller tøye litt inne som en start. Men dørstokkmila ligger ekstremt høyt her, for jeg har mye angst med å gå ut alene for tiden. Men likevel tror jeg at jeg MÅ klare dette for helsen min sin del. For det er ikke bra å bevege seg så lite. Og jeg vet at dette er en av tinga jeg kan klare. Jeg har spurt flere denne uka om de vil være med på tur, men ettersom folk er travle eller det blir utsatt og utsatt kan jeg ikke sitte å vente. For jeg venter gjerne litt for ofte på andre. Så jeg må prøve å gå alene! Kanskje bloggen og fotokamera kan være en hjelp og motivasjon for meg. (Og foresten så tenkte jeg å prøve å gå langt fra nærmeste person jeg ser, haha. Ikke for min egen del, men fordi jeg hadde vondt i halsen igår. Men som sagt føler jeg meg nesten hundre prosent sikker på det var fordi jeg hadde frøset mye, og jeg føler meg bra idag.)

Så wish me luck! Jeg håper jeg klarer dette! Og selv om turen muligens ikke blir den lengste, så skal jeg være fornøyd med meg selv om jeg bare går rundt huset og litt til. Vi legger lista der i starten. Og håper dere har troa!

Ha en fin dag!

Ps! Dette er forresten mitt blogginnlegg nr 2000. Så etter turen skal jeg feire både tur og blogginnlegg 2000 med god mat. For en “gulerot” må man ha.. Og de sier jo at man ikke skal utsette til imorgen det man kan gjøre idag. Men man finner alltid en unskyldning for at det passer bedre en annen dag. Men jeg tror bare man må begynne. Idag. #startenpåettnyttogbedreliv

 

Er jeg blitt pjusk? / “Bruseksplosjon.”

I dag tidlig våknet jeg med litt vondt i halsen, noe som mest sannsynlig kommer av at jeg var la meg med vått hår igår, og det var iskald når jeg våknet. Så jeg tror jeg har frøset.

Jeg tenkte at jeg kunne ta en brusetabellett med C- vitamin for å forebygge den begynnende vonde halsen min.

Men antageligvis har vannet vært koblet av på grunn av anleggsarbeid og jobbing med vannet, noe som har skjedd ett par ganger det siste halvåret. Så det hørtes ut som en minefelt når jeg skrudde på en kranene.

Jeg begynte å tenke kreativt ettersom jeg følte vann fra kranen var uaktuelt og jeg ikke orket lete etter ett bedre alternativ; “Hva om jeg putter en brusetabelett i colaen da?” For jeg hadde jo mange colabokser like ved. Det ville kanskje ikke smakte så godt, men jeg kunne jo teste det.

MEN det er mulig at jeg hadde lagt intelligensen min i en skuff når jeg tenkte ut den ideen. For dere kan jo tenke dere hva som skjedde når jeg puttet den første biten oppi? 😀

Jeg delte brusetabeletten i flere deler (ettersom hele var for stor for brusåpningen) og slapp første biten oppi. Og da kom det en liten “brus eksplosjon”! Det vil si, brusen havnet ekstremt hurtig utenfor boksen. Altså brusetabellett + nysprettet brus med kullsyre. Man burde ikke være Einstein for å skjønne at det ikke ville gå bra..

Men resterende rest av drikken smakte faktisk mye bedre enn antatt. Det smakte kanskje brusetabellett med 10 prosent colasmak. Ja, jeg sier ikke at det var kjempegodt. Men det fikk fint ann.

Ellers har jeg klart å få meg en Oreo boks med nisse på.. Jeg må flire litt. Jeg såg først nå at det egentlig var julemotiv på den, hehe! Så derfor fikk jeg nesten litt julestemming en stund idag når jeg åpnet boksen.. God jul 🙂 Men det er hverdagsgleder med en fin boks med godsaker i da, selv om jeg må le av meg selv som klarte å kjøpe noe med nissestede på i mars.

Ellers har jeg vært litt pjusk, og slakk. Jeg begynte å ta bloggbilder, men ble så slapp at jeg ikke fikk tatt bildene av meg som planlagt. (Bortsett fra noen fingrer) Jeg har ellers tippet at hodeverket er av fullmånen, for det er ikke uvanlig jeg har hodeverk da. Og ellers håper jeg at jeg blir bra imorgen. Jeg har jo knapt sett folk, og jeg har ikke hatt direkte berøring med noen, og det er ingen bekreftet smittede i området, så det er vel stor sannsynlighet for at jeg bare er vanlig pjusk. Men jeg er glad jeg fikk handlet litt igår, så slipper jeg å anke på det de første dagene. Og jeg har kost meg med blogging idag. Jeg har ikke lest så altfor mye nyheter, for da blir jeg sikkert helt hypokonder nå, men litt vanskelig å la være også.

Kom gjerne med tips til noe hyggelig og gjøre når man er alene og pjusk. Tar imot alle forslag!

Håper dere har en fin kveld og er friske! <3

LIKTE JEG SERIEN “ALLERUD VIDEREGÅENDE?”

Her kommer min bittelille “anmeldelse” av tv- serien Allerud videregående skole på NRK. Har dere sett den?

Jeg må innrømme at jeg kjedet meg litt i første og andre episode, men så ble serien tidvis mye bedre etterhvert. Jeg syntes kanskje det var i overkant mye klisjeer og stereotype karakterer, og endel ble desverre i min mening litt mer irriterende enn morsomt. Men det var veldig deilig med en avslappende, lettfordøyelig, munter serie som lett underholdning. Vi trenger mer norsk komedie. Og jeg tror serien har potensiale til å bli bedre.

Jeg ville gitt “Allerud videregående” sesong 1 max terningkast 3 kvalitesmessig. Men likevel så var den ikke verre enn at jeg nok ville jeg gitt en eventuell sesong 2 en sjanse.

Og det med kaka på lærerommet, (for de som har sett serien) Jeg tror mange lærere (og andre) kan kjenne seg igjen i det å egentlig ha utrolig lyst på det siste kakestykket, men så sier man høffelig nei takk når de andre gjør det og skal være så selvbehersket og høffelig. (Eller som i seriens tilfelle, fremstå sunn) hehe.

(Hvis dere har sett serien. Synest flere at noen av karakterene minnet litt mer om ungdomsskolen enn videregående?)

 

HAR DU SETT ALLERUD VIDEREGÅENDE?

HVA ER DIN MENING OM SERIEN?